Indtryk fra forårsturen den 25 maj 2019.............

Forårsturen gik i år til Østjylland, som viste sig fra sin skønneste side i strålende sol. 33 medlemmer og venner   var tilmeldt turen.

Traditionen tro nød vi morgenkaffen med rundstykker fra Billund Bageri i bussen på vej til Eva Keramik ved Rude   Strand nær Saxild. Eva er næsten 80 år, men stadig aktiv med rakukeramik og meget andet. Vi så værkstedet og   salgsudstillingen og fik en snak med Eva om hendes arbejde.

Næste stop var Fru Møllers Mølleri nær Odder. Inden den lækre frokost havde vi lejlighed til at se aktiviteterne på   stedet, som ud over mølleriet omfatter ismejeri, slagteri med skønne produkter, dyrehold, gårdbutik med   delikatesser, gartneri og restaurant.

Derefter gik turen til Museum Ovartaci i Aarhus. Museet er opkaldt efter en af de mest kendte patienter på det   tidligere Psykiatrisk Hospital i Risskov, Ovartaci ("overtosse"), som oprindeligt havde et borgerligt navn. Men han   mente, at når der var en overlæge og en oversygeplejerske, måtte der også være en "overtosse". Han var indlagt i   56 år og var produktiv med kunst i hele perioden.

På hjemturen blev der trukket lod om en boggave blandt de medlemmer, der havde indbetalt kontingent inden den   1. maj. Den heldige vinder af bogen om "Ovartavi" var Maria Friis.

#########################################################################

Torsdag d. 5 september besøgte 15 af vores medlemmer Mikkel Yerst, Yerst Glas i Silkeborg.

Augustina

Foreningen afholder foredrag og arrangerer udflugter til museer og besøg hos kunstnere og kunsthåndværkere.

Billund Kunstforening, Billund Centret, Hans Jensens Vej 6, 7190 Billund

bk@billundkunstforening.dk